Sunday 4 May 2014

Ny mysfaktor har flyttat in

Vi har blivit med matta. Har sneglat på denna matta ett bra tag nu och så här efter påsk så hade Ikea 40% på alla sina mattor. Då kunde jag inte låta bli att slå till. 
Den har varit rullad länge kan jag tänka mig för nu har den legat på golvet i en vecka och vi jobbar fortfarande med diverse tyngder för att den inte ska rulla ihop sig. Därav korgar och stora blomkrukor på bilderna här ovan och under.

 Så här blev det i sin helhet, nya tavelväggen skymtas i bakgrunden. Soffbordet skulle behöva sig en omgång med målarpenseln. Trät är alldeles för oranget för min smak. 
Sett från andra hållet bort mot matplatsen som dagen till ära badade i solljus och gjorde det nästintill omöjligt att få en bra bild.
 Långt före mattan! 
Efter!
Det gör stor skillnad med ljudet i rummet också. Känns inte så jobbigt när man ibland måste roppa högt. Orden studsar mjukt nu, innan var det hårt och kallt. Dessutom skönt för fötterna speciellt den kalla årstiden då trägolv direkt på betongen inte blir så varmt.

Supernöjd är bara förnamnet. Så glad att den passa in så bra som den gjorde, i storlek speciellt. 
Har ni förresten sett min kyl och frys i bakgrunden? Så rörig den är. Kan inte påstå att jag lägger märke till det annars men på blid blev det värre. Hur ser det ut på era K & F? Rent och fint?

Tjingeling!




11 comments:

Bodil said...

Vad fint det blev med matta. Mattan är ju himla fin. Du hade en fåtölj i före fotot men inte i efter fotot. Ska den inte vara med? Den var fin.
Vår frys och kylskåp är fullt med saker, det blir så när man har barn tror jag. Jag gillar det i alla fall.
Ni har det himla fint och mysigt så jag förstår att du är nöjd.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

Charlie sa ... said...

Matta är verkligen pricket över i:et!! Så snyggt Anette och jag kan tänka mig att det gör mycket för ljud när det är öppen planlösning. Det "ramar" in fint också….bara plus tycker jag!! Vi har ingen matta och det gör mig galen. Känns som det har blivit ett projekt som vi inte orkar ta tag i. Nu är det dax ser jag!! :-)

kRAM!
Lotta

Jenny said...

Hej Anette!
Supersnyggt, bra val! Gillar det svartvita och mönstret:)Rummen känns mer ombonade med mattor tycker jag.

Jag har en massa magneter o "papper"/foton på ena kortsidan av kylskåpet..funkar inte att ha dem på framsidan.

Ha en bra dag!

kraam Jenny

Villa Ell said...

Haha la ens inte märke till att du hade "rörigt" på kyl och frys.. Kanske kallas det hemtrevligt istället ;-) ett hem där det levs i....
Jag har ett kort på äldsta sonen på kylen sen inget mer! Jag hade mer där vi bodde innan men magneterna försvann någonstans!
Wow vilket kap att få 40%! Förstår att du slog till! Snygg är den! Gillar eran planlösning i kök/vardagsrum!
Jag flyttade vardagsrumsmattan till sovrummet sen blev jag hemmablind och har ännu inte hittat någon ny t vardagsrummet! Fast jag velar som med mycket, skulle "bara testa" i sovrummet först hur det blev med matta!
Ha en bra dag
Kram Sandra

Kia said...

Vi brukade ha saker på kyl och frys men sen jag tog hem målaren i höstas och tapetsera om i köket har vi inte haft något där. Fick ju städa bort allt i köket och vill inte ha något där nu.

Kan säga att det var rätt kallt ute i vinden på Torö men i badet var det nog en 37-38 grader. :) Gäller att hålla sig i vattnet bara så var det varmt.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Anonymous said...

Supersnyggt, gulle dig ang kommentaren om egen bakbok I WISH : ) skulle vara helt underbart! kram Sofia

Maria - Wikers Liv said...

Åh, vad fint med den mattan där! Men håller med dig om bordets färg...Svart på penseln, kanske? (fast det blir såååå dammigt)
Jag såg inte din röriga kyl och frys först! Men eftersom du frågar... så nej, vår Kyl och frys är inte rörig (bara inuti ;) jag är allergisk mot kylskåpsmagneter ;)
Så kul att se helhetsbilder från ert hem!
Kram vännen!
/Maria

Rost och rädisor said...

Snygg matta. Jag gillar grafiska mönster och storleken är ju också perfekt.
Nej, jag tänkte inte på kylen och frysen förrän du nämnde dom. Onekligen är det praktiskt att ha dom som anslagstavla även om det blir lite rörigt. Det ska väl synas att det är ett hem och ingen utställningslokal.

Allt gott
/Anette

Eva said...

Vad snyggt det blev - passade ju perfekt! Den där mattan har jag också sneglat på ett tag, men nu har vi hunnit skaffa ett par andra så det får nog vara.
Kul påpekande om kylen och frysen!!! Visst är det så att man ofta ser saker och ting genom linsen... :) Härligt att det finns fler som jag!
Ha en fortsatt bra vecka! Kram Eva, Tinibelli

Black Iris said...

Riktigt fin matta du fått tag på.. Vi har nästan inga mattor just nu men den dagen vi inte längre har någon hund kommer mattorna på igen..

Kram Maidi

fianathome said...

Mattan blev mycket snygg där. Superfint. Och ja..kyl och frys är ju ett kapitel för sig. När barnen var små satt det fullt på frysen. Sen skulle vi sälja huset och det första mäklaren sa va..ta bort alla magneter!!
Sen dess har jag aldrig haft något på kylen. Idag är den inbyggd och man slipper se den. så då går det ju heller inte att "klottra" på den. kram fia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...